Naslov novice

To je kratek opis novice

Pitchanje iz teorije v prakso

Na dogodku, ki je bil namenjen predvsem predstavitvi pitchanja v praksi, so se pred udeleženci programa Šola za vlagatelje predstavili 4-je slovenski Startupi: eFlamingo, RilkeLabs, 2UNA in Evegreen.

Njihove pitche sta komentirala predstavnika strokovne komisije z bogatimi izkušnjami iz tveganega kapitala, Goran Tomšič – Komunikator in Niko Slavnič – THE Slovenia, ki sta podala tudi konkretne nasvete kako pripraviti dober pitch in kako prepričati vlagatelje.

Prva minuta pitcha je kot prva minuta zmenka
Poudarila sta, da se vsaka dobra predstavitev začne z dobro zgodbo, ki mora izžarevati strast in kompetence posameznika in ekipe, potem pa se umaknemo v dejstva in številke. Zgodbe je potrebno povedati osebno in jih postaviti v dimenzijo, ki je razumljiva, da si ljudje lahko predstavljajo.

Glavna funkcija predstavitve je narativni transport. Pomembno je, da vlagatelja navdušite in mu podate jasno sporočilo, ki ga bo lahko predal naprej. Tudi če ne bo vložil v vaše podjetje, lahko predstavlja kontakt do potencialih partnerjev ali drugih investitorjev. Predvsem pa se vedno pozanimajte o tem komu prodajate in temu primerno prilagodite svojo predstavitev.

Predlagala sta, da najprej naredimo minutni pitch, ki mu naknadno dodamo razlage in ga razširimo na 4 minute. V kolikor imamo problem povedati bistvo v 4-ih minutah, je to znak, da smo zašli iz prave poti.

Mali posel ali velik potencial
Kot najpogostejšo napako sta izpostavila, da Startupi prodajajo svoj produkt, medtem ko bi moral biti njihov fokus usmerjen v prodajo podjetja. Produkt, ki ga predstavljajo, mora biti poslovni model iz katerega je razviden potencial rasti in koliko denarja bo vlagatelj lahko zaslužil v določenem časovnem obdobju. Pomembno je definirati trg in komu ter kako bomo prodajali, pokazati širšo sliko – ali bomo našo rešitev prodajali končnim uporabnikom ali podjetjem. Izogibajte se detajlnim predstavitvam samega produkta in se usmerite v potencial vaše poslovne ideje, ki mora biti dovolj velik, da vlagatelj vidi priložnost in ne malega posla. Mislite bolj široko in pokažite pravo dimenzijo ideje.

Če ni številk in ni modela – ni nič.
S profesionalci se pogovarjamo o dejstvih in številkah. Zato je potrebno jasno predstaviti podatke, ki vam bodo dali kredibilnost in vzbudili zanimanje pri vlagatelju. Same številke še nič ne pomenijo, če jih ne postavite v kontekst. »Karkoli se ne da dati v Excel je brezpredmetno«. Ključna informacija, ki zanima vlagatelja, je marža – razlika med lastno ceno in prodajno ceno. To je zelo preprosto. Najprej zgodba, potem pa denar. Predvsem pa bi morali na Startup gledati kot na začasno organizacijo, katere namen je, da v določenem času izstopimo.

V kolikor vas zanima vlaganje v Startup podjetja se nam pridružite na naslednjih dogodkih, ki jih najdete na spletni strani: solazavlagatelje.si/

Organizatorji šole in izvajalci programa so:
Klub Poslovni angeli Slovenije
KIKštarter
SAŠA inkubator
Katapult

Šolo za vlagatelje financira Slovenski podjetniški sklad.

Vsebinsko podporo za prejemnike finančnih produktov P2, SK75 ali SI-SK sofinancirata Slovenski podjetniški sklad in Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Izvaja se na podlagi programa Vsebinska podpora prejemnikov sredstev (MSP) v obdobju od 2018 do 2023 v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020.